Nadpis článku
Všichni občané v ulici Štěpková zaznamenali větší průjezdnost nákladních vozidel z kamenolomu v ulici Štěpková. Kromě běžného provozu v posledním měsíci stoupl počet vozidel z důvodů pokračování výstavby dálnice D49 – Hulín – Fryšták. Obec Hošťálková jednoznačně podporu výstavbu této dálnice, která umožní rychlejší a bezpečnější napojení na naši dopravní tepnu D1. Stavba potřebuje všechny druhy materiálu, čehož se snažíme využít a prodáváme mimo jiné i materiál, který léta skladujeme v lomu jako pomocný či rekultivační materiál. Pozitivní tedy je, že vyčistíme lom, prodáme deponovaný materiál a připravíme tak prostor na případné nové technologie a za druhé pomůžeme vyřešit tolik potřebné dopravní propojení našeho okrasu s dopravní tepnou D1.
Nevýhodou je zvýšená dopravní zátěž v ulici štěpková. Je opravdu těžké najít rozumný kompromis mezi bezpečnostní situací a vytížením komunikace a ekonomikou provozu kamenolomu, i s ohledem na to, že zájem o kámen je obrovský a klidně by jsme mohli prodávat několikrát víc než jsou současná čísla. To ale odmítáme, právě z důvodu, že po komunikace jezdí cyklisté, chodí děti z a do školy a nechceme udělat ze Štěpkové jednu velkou stavbu. Proto jsme nastavili pravidla a zástupci obce trvají na dodržování jednoznačných podmínek:
- Dopravu na stavbu dálnice D49 bude zajišťovat (točit) max. 5 aut denně
- Řidiči a dispečeři mají důraznou povinnost dodržovat v ulici Štěpková maximální rychlost 30kmúhod.
- Nesmí být překročena maximální povolená celková hmotnost vozidel. Materiál je tak nakládán nakladačem s váhou a od každého autu tak disponujeme vážním lístkem.
Přes počáteční problémy, kdy jsme pohrozili jednomu „zrychlenému“ dopravci odmítnutím nakládky se situace stabilizovala a nastavené pravidla se dodržují. Proto věříme, že naše rozhodnutí je správné.